The problems in the cohesion of narrative discourse in pupils with Specific Language Impairment (SLI)

Authors

  • Nayarit del Valle Hernández Universidad de La Laguna (España)
  • Víctor M. Acosta Rodríguez Universidad de La Laguna (España)
  • Gustavo M. Ramírez Santana Universidad de La Laguna (España)

DOI:

https://doi.org/10.7764/onomazein.39.09

Keywords:

narrative discourse, cohesion problems, Specific Language Impairment

Abstract

The stories generated by pupils with Specific Language Impairment (SLI) have significantly fewer cohesive relationships. This fact produces not unified narrations, which can cause even certain breaks in the understanding by the listener. The aim that has been set in the present study was to determine and compare the performance in the mechanisms of cohesion in the narratives of pupils with SLI and two groups of school children with normal language development. The results confirm a worse use of the mechanisms of cohesion in the group with SLI.

Author Biographies

Nayarit del Valle Hernández, Universidad de La Laguna (España)

Grupo de Investigación en dificultades de lenguaje “Acentejo”. Departamento de Didáctica e Investigación Educativa.

Víctor M. Acosta Rodríguez, Universidad de La Laguna (España)

Facultad de Ciencias de la Salud, Sección de Psicología y Logopedia. Grupo de Investigación en dificultades de lenguaje “Acentejo”. Departamento de Didáctica e Investigación Educativa.

Gustavo M. Ramírez Santana, Universidad de La Laguna (España)

Facultad de Ciencias de la Salud, Sección de Psicología y Logopedia, Departamento de Psicología Clínica, Psicobiología y Metodología. Grupo de Investigación en dificultades de lenguaje “Acentejo”. Departamento de Didáctica e Investigación Educativa.

Published

2018-03-31

How to Cite

del Valle Hernández, N., Acosta Rodríguez, V. M., & Ramírez Santana, G. M. (2018). The problems in the cohesion of narrative discourse in pupils with Specific Language Impairment (SLI). Onomázein, (39), 169–187. https://doi.org/10.7764/onomazein.39.09

Issue

Section

Articles